גולשים יקרים,

"בזכות חוף הים, ההיסטוריה והאווירה", זכתה תל-אביב במקום השני ברשימת עשרים היעדים המומלצים בעולם על ידי מגזין "פורבס" היוקרתי לשנת 2020 .

קבוצת "אתרים" שמה לה לדגש לפתח, לנהל ולהנגיש את רצועת החוף, במטרה לקדם את איכות החיים של התושבים, התיירים והעסקים בעיר. 

רצועת החוף האורבנית מורכבת משלל מרחבים מגוונים, המאפשרים מכלול עשיר של שימושים ושירותים לתושבי העיר והמבקרים ברצועת החוף. התכנית האסטרטגית של קבוצת אתרים מבדלת את מרכיבי רצועת החוף על פי הנושאים הבאים:

טבע

רצועת חוף הים של תל-אביב-יפו עשירה בערכי טבע רבים, וחובקת מגוון רחב של בתי גידול ותצורות טבע. קבוצת אתרים שואפת לפתח את רצועת החוף באופן מקיים, זאת במטרה לשמור על הריאה הכחולה של העיר: הים המהווה משאב טבע יקר.

על מנת לקדם חדשנות, טכנולוגיה ולאסוף נתונים בתחום הכלכלה הכחולה שיסייעו לפיתוח המקיים של רצועת החוף בעיר, בארץ ובעולם,הקימה קבוצת אתרים מרחב חדשנות ימית אורבנית, בנמל יפו. מרחב החדשנות מהווה אתר בטא לטכנולוגיות חדשות ולפתרונות סביבתיים, המותאמים לסביבת רצועת החוף האורבנית.

תושב 

רצועת החוף הינה משאב ציבורי המשופע במרחבים, במתקנים ובשירותים שמייצרים מגוון רחב של שימושים לתושבי ולמבקרי העיר. קבוצת אתרים פועלת לייצר רצועת חוף נגישה, פתוחה ובטוחה למען התושבים. החל משיפוץ הטיילת ויצירת מרחב הליכה ורכיבה, ועד הקמת יחידת סע"ר חוף; מרכז בקרה המפקח על הסדר הציבורי ועל ביטחונם האישי של המבקרים, לאורכה ולרוחבה של רצועת החוף.

 קהילה 

רצועת החוף מהווה את המרכז הקהילתי הגדול והחשוב בעיר הפועל 24 שעות, 7 ימים בשבוע, 356 ימים בשנה, ללא עלות לקהל הרחב. קבוצת אתרים מקיימת מדי שנה עשרות אירועים במגוון תחומים- כולם פתוחים לקהל הרחב. התכנים מוטמעים לאורך הרצועה, ונבחרים בקפידה במטרה לתת מענה לקהילות ולקהלים שונים ומגוונים.

עיר

רצועת החוף היא עמוד השדרה של העיר תל-אביב־יפו. הרצועה היא בית למרחבי פנאי ומסחר, פארקים, טיילות וארבע מעגנות. קבוצת אתרים מפתחת ומנהלת את מתחמי הרצועה בניהול מושכל ומבוסס ידע ובשיתוף כלל גורמי העירייה. בשנת 2018 השלימה קבוצת אתרים את תהליך ניהול איחוד רצועת החוף, על ידי מיזוג המתחמים הפעילים ברצועת החוף לקבוצה מאוחדת אחת: נמל תל-אביב, יריד המזרח, מרינה תל-אביב, מתחם התחנה, נמל יפו, יפו העתיקה ונכסים נוספים. קבוצת אתרים פועלת להמשיך להטמיע אסטרטגיה אחידה בניהול מושכל של כלל מתחמי רצועת החוף.

עולם 

רצועת החוף היא אתר התיירות הפופולרי ביותר בעיר. יפו העתיקה ונמל תל–אביב הם בין שלושת האתרים המתויירים ביותר בישראל, זאת על פי דו"ח תיירות ערי עולם 2030. כדי להמשיך ולקיים אתרי תיירות אטרקטיביים, אנו פועלים לקידום שיתופי פעולה ולימוד הדדי עם ערי חוף ברחבי העולם.  

ההזדמנויות והאתגרים הטמונים בניהולה של אחת מרצועות החוף המובילות, המגוונות והעתיקות בעולם מאפשרים לנו לחקור, לשפר ולהוביל תהליכים אורבניים חדשניים שייטיבו עם העיר שקמה עם הגב לים, והיום יותר מתמיד, רואה בו את עתידה.

בברכה,

מנכ"ל קבוצת אתרים

ירון קליין, עו"ד