בארבע השנים האחרונות מחסנים 2+3 בנמל יפו עברו שיפוץ מאסיבי. לאחרונה הוא נפתח מחדש עם יריד צבע טרי, ואחרי סיום היריד מגיעים עוד כל כך הרבה אירועים. מה בתפריט? מסעדות, ברים, תיאטרון לילדים, ג'ימבורי, פופ-אפים של יצרנים יפואיים, מרכז קיימות ואקולוגיה ועוד. 

במשך ארבע השנים האחרונות היו סגורים לקהל הרחב מחסנים 2 ו-3 בנמל יפו, הודות לשיפוץ מסיבי שעברו ביוזמת עיריית ת"א יפו וחברת אתרים. המחסנים עברו שיפוץ ושחזור בעלות של 150 מיליון ש"ח (שני המחסנים המחודשים בתכנון משרד האדריכלים קיסלוב קיי והכיכר העירונית שביניהם, בתכנון משרד 1:1 אדריכלות נוף).

בחודש יוני השנה, הושק הנמל המחודש ביריד צבע טרי, שכבר ידוע ככזה שעושה ספתח לחללים שונים ומגוונים בעיר. אבל אחרי שהיצירות יורדו מהקירות וההמונים יחזרו הביתה (חלקם עם עבודות חדשות, אז תתחדשו!) יתרוקנו המבנים המשופצים ותתחיל העבודה האמיתית: האיוש הקבוע שלהם, כזה שיהפוך אותם שוב למוקד של תרבות, בילוי, קהילה ומסחר.

מחסן 2 יאכלס בעיקר חללי תרבות. מועדון הבארבי יפתח את שעריו בסוף שנת 2023, התיאטרון הערבי-עברי לילדים ולנוער אלמינא, משחקיה של פעלתון לילדים, חנויות של מותגי אופנה, מסעדות וברים חדשים – שייהנו כולם מהלוקיישן של הקו הישיר למים.

ייעודו של מחסן 3 הוא שונה במקצת, ובעיקר חדשני ומרגש: הוא יהפוך למתחם בדגש על קיימות, קהילה ותוכן. את ניהול התוכן של המחסן שנבנה בשילוב קונטיינרים ממוחזרים שנצבעו בצבעים משגעים, הוציאו העירייה וחברת אתרים למכרז. מי שזכתה בו היא עמותת "לצאת מהקופסא", שפועלת מאז שנת 2009 ומפעילה את המתחם החברתי טרמינל עיצוב בת ים.

המכולות יארחו גם הרצאות, סדנאות ופעילויות שונות בתחום הקיימות למבוגרים וילדים ויארחו קבוצות של תלמידים מבתי ספר. המטרה היא גם העלאת המודעות לנושאים של קיימות, סביבה, אקולוגיה ומיחזור.

המחסנים יתחילו לעבוד בהדרגה, כשהצפי המשוער כרגע להשקתם הרשמית במהלך שנת 2024. עד אז יתקיימו בהם עוד אירועי תרבות, תערוכות, אירועים עסקיים ועוד. 

מה נוכל למצוא במכולות הצבעוניות בעתיד הקרוב: פופ-אפים מתחלפים של יצרנים יפואיים קטנים שימכרו כל אחד את מרכולתו הטרייה ולצידם מגוון של חנויות שמבוססות על הקונספט של שימוש חוזר (או איך שאתן מכנות את זה – יד שנייה), אבל לא רק בגדים – יהיו גם צעצועים יד שנייה, ואופניים יד שנייה.